Zanim wejdziesz...

W USA mamy Disneyland, w Danii - Legoland, a w Polsce? Odpowiedź jest prosta - Kaczyland, Kleroland.
Nie poradzę nic, że mój obraz władzy najwyższej jest tak niski...

piątek, 28 września 2007

Telewizyjne dopełniacze

O tym, że ludzie od lat związani z telewizją, która w mniejszym lub więszym stopniu stała się tubą PiS lub też na taką stację (pod niekoniecznie subtelnym naciskiem) padł blady strach, zwyczajnie odchodzą, nikogo rozumnego nie trzeba przekonywać. Warto jednak zobaczyć co w telewizorni, szczególnie tej publicznej dzieje się po tej swojskiej emigracji.
Tak zwany "wypad" robią z TVP już chyba nawet ostatni umiejący posługiwać się w miarę poprawną polszczyzną, skoro u dołu ekranu na pasku, gdzie pokazywane są bieżące informacje wyczytać można było, że coś tam się stało znów z oddaniem "terminala" na Okęciu.
Wiedziony swym instynktem samozachowawczym zaczekałem aż wiadomość ta pojawi się na owym paseczku raz jeszcze, bo wydawało mi się, że me oczęta przekrwione jakoś szwankują. I znów to samo "terminala" zauważyłem. Przyznam się - czuję jak głupieję, ale po resztki rozumu sięgnąłem i zajrzałem do Słownika Ortograficznego. Dopełniacz liczby pojedynczej - terminalu.
Ludzie, uważajcie na ulicach Warszawy - chyba już z łapanki do TVP biorą.

Sphere: Related Content

Brak komentarzy: